Kompanije u SAD masovno otpuštaju generaciju Z
Dolazak takozvane generacije Z, odnosno osoba rođenih u periodu od 1997. do 2012. godine, na američko tržište rada nije prošao glatko. Naime, prema podacima kompanije za obrazovanje i karijeru Intelligent, čak 60 posto kompanija u Sjedinjenim Američkim Državama je otpustilo radnike iz generacije Z koje su zaposlili ove godine. Razlog je bizaran - njihovi mladi zaposlenici imali su nezadovoljavajuće poslovne rezultate.
Naime, od 966 anketiranih kompanija, njih 75 posto je kazalo da su njihovi mladi zaposlenici imali nezadovoljavajuće poslovne rezultate. Nadalje, 50 posto je kazalo da mladim zaposlenicima nedostaje motivacija, 46 posto je kazalo da im nedostaje profesionalnost dok je 39 posto kompanija kazalo da imaju slabe komunikacijske vještine. Sve to opterećuje poslodavce dok razmišljaju o zapošljavanju osoba iz generacije Z.
Nespremnost za radno mjesto i negativna iskustva iz prošlosti su dva osnovna razloga zašto poslodavci danas oklijevaju u zapošljavanju spomenute populacije. Sličan trend se može uočiti i u drugim zemljama na svijetu, pa čak i u regiji. Nedavno su naprimjer u Privrednoj komori Srbije poslodavci istakli da im je daleko pametnije i isplativije upošljavati osobe iznad 50 godina, pa čak i penzionere, jer za razliku od mlađih generacija naprosto znaju raditi svoj posao i imaju odgovarajuću profesionalnu i poslovnu etiku.
Ulazak generacije Z na tržište rada je bio najblaže rečeno težak, ali ova generacija nije prva kojoj se to dogodilo. Naime, slično se dogodilo milenijalcima, osobama rođenima u periodu od 1981. do 1996. godine, koji su optuživani za nedostatak radne etike. Međutim, ova generacija je kasnije navodno postala menadžerska generacija, koja je napravila svoje poduzetničke puteve, piše poslovni portal Inc.
Cole Porterfield, koji ima 24 godine i koji je nedavno diplomirao na Westminster University, smatra da korporativni svijet ima potpuno pogrešno mišljenje o generaciji Z. On je posredstvom TikToka rekao je šest od njegovih 10 njegovih prijatelja sa fakulteta otpušteno u proteklom mjesecu - tri samo ove sedmice - od kojih mnogi vjeruje da su "super pametni i veoma strastveni" u svom pozivu. Radili su u raznim industrijama kao što su istraživanje, marketing, podučavanje i finansijsko računovodstvo, a otpušteni su uglavnom zbog loše efikasnosti.
Slično iskustvo ima i 24-godišnja Tenley Uttenreuther. Nakon što je diplomirala na Oregon State University počela je raditi u fintech kompaniji Afterpay, sa sjedištem u San Francisku. Za tu je kompaniju počela raditi još na drugoj godini fakulteta, što se pretvorilo u ugovornu poziciju tokom pandemije. Međutim, bila je jedna od hiljadu zaposlenika Afterpaya koji su otpušteni ove godine.
Uttenreuther smatra da postoji razlika u generacijskim komunikacijskim stilovima, ističući kako su se milenijalci mogli odlučiti i za drugačiji pristup. "Ne želim da mi se cijelo vrijeme govori da radim sjajan posao a onda me otpuste. Postoje stvari koje mogu poboljšati", kaže ona.